جمعه ۳۰ شهریور ۰۳

ارز دیجیتال چیست؟

۴ بازديد

ارز دیجیتال چیست؟ ارز دیجیتال یک روش پرداخت جایگزین است که با استفاده از الگوریتم های رمزگذاری ایجاد می شود. استفاده از فناوری های رمزگذاری به این معناست که ارزهای دیجیتال هم به عنوان ارز و هم به عنوان یک سیستم حسابداری مجازی عمل می کنند. برای استفاده از ارزهای دیجیتال، به یک کیف پول رمزنگاری نیاز دارید. این کیف پول‌ها می‌توانند نرم‌افزاری باشند که یک سرویس مبتنی بر ابر است که در رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما ذخیره می‌شود. کیف پول ها ابزاری هستند که از طریق آن کلیدهای رمزگذاری خود را ذخیره می کنید که هویت شما را تأیید می کند و به ارز دیجیتال شما پیوند می دهد.

صحبت کامل از ویژگی های ارز دیجیتال در قالب یک مقاله جای نمی گیرد اما به صورت خلاصه، برخی از مزایا و ویژگی های ارزهای دیجیتال عبارتند از:

ارزهای دیجیتال انتقال ارزش را بدون نیاز به واسطه مانند بانک یا پردازشگر پرداخت به صورت آنلاین امکان پذیر می کنند و به شما امکان می دهند ارزش را به صورت سراسری و با سرعتی بالا و در هر ساعت شبانه روز، با هزینه کم انتقال دهید.

ارزهای دیجیتال معمولا توسط هیچ دولت یا مرجع مرکزی دیگری صادر یا کنترل نمی شوند. آنها توسط شبکه های همتا به همتا کامپیوترهایی که از یک نرم افزار رایگان و منبع باز استفاده می کنند، مدیریت می شوند. به طور کلی، هر کسی که بخواهد، میتواند در شبکه حضور داشته باشد.

سوالی که ممکن است برای برخی پیش بیاید اینست که اگر بانک یا دولتی در این امر دخیل نیست، چگونه استفاده از رمزارزها ایمن است؟ در پاسخ باید گفت استفاده از رمزارزها به این دلیل ایمن است که همه تراکنش ها توسط فناوری به نام بلاک چین بررسی می شوند.

یک بلاک چین ارز دیجیتال، شبیه ترازنامه یا دفتر کل بانک است. هر رمزارز، بلاک چین مخصوص به خود را دارد که یک رکورد مداوم و پیوسته از هر تراکنشی است که با استفاده از آن ارز انجام شده است.

برخلاف دفتر کل بانک، یک بلاک چین رمزنگاری شده در بین شرکت کنندگان در کل شبکه ارز دیجیتال توزیع می شود. هیچ شرکت، کشور یا شخص ثالثی کنترل آن را بر عهده ندارد و هر کسی می تواند شرکت کند. بلاک چین یک فناوری پیشرفته است که در سال های اخیر، با ده ها سال علم کامپیوتر و نوآوری های ریاضی امکان پذیر شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.