جمعه ۳۰ شهریور ۰۳

ربات معامله گر (Trader Bot) ارز دیجیتال چیست؟

۴ بازديد

ربات معامله گر (Trader Bot) ارز دیجیتال چیست؟ بات تریدر با توجه به الگوریتم‌هایی که سازنده‌ی آن در پیکربندی نرم افزار قرار می‌دهد، کار می‌کند. این ربات‌ها برخلاف تریدرها که گاهی احساسی و هیجانی معامله انجام می‌دهند از احساسات انسانی به دور هستند و به‌طور دقیق بر اساس تحلیل‌های تکنیکال پیش می‌روند. ربات‌ها با توجه به درک و دید سازندگان‌شان به حوزه ارزهای دیجیتال در بازار موفقیت کسب می‌کنند و یا ضرر می‌رسانند. اگر شاخص‌ها به‌درستی برای ربات ارز دیجیتال تعیین نشود، روند اشتباه توسط ربات متوقف نخواهد شد. پس دقت تعیین شاخص در این نرم‌افزارها بسیار مهم است.

برخی ربات‌ها علاوه بر قابلیت خرید و فروش، می‌توانند قیمت‌ها و روند بازار را پیش‌بینی کنند (تحلیل فاندامنتال). توسعه‌دهندگان برای این ربات‌ها طوری کدنویسی می‌کنند که قابلیت تحلیل بازار و پیش‌بینی قیمت را نیز داشته باشند. ‌آن‌ها با افزودن یک الگوریتم اندیکاتور این امکان را برای نرم‌افزار فراهم می‌کنند. در این شرایط ربات رمزارز مانند انسان با‌توجه به اخبار روز و نوسانات بازار خرید و فروش می‌کند.

برخی از نسخه‌های این نرم‌افزارها قابلیت کپی‌برداری از سبک معاملات تریدرهای حرفه‌ای را نیز پشتیبانی می‌کنند (کپی تریدینگ) و مانند آن‌ها عمل می‌کنند تا در معاملات میزان سود بالا و میزان ضرر کم باشد. ربات‌ تریدر (Trader Bot) هنگام رسیدن به سود هدف و در زمان رسیدن به نقطه‌ی حد ضرر (Stop Loss) به‌طور اتوماتیک رمزارزهای تعیین شده را می‌فروشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.